m

Muzikoterapie

V rámci inovativního vzdělávání nás navštívil lektor Bc. Jakub Staněk, který seznámil žáky s muzikoterapií.  V rámci sezení bylo žákům vysvětleno, čemu se budou během muzikoterapie věnovat. Muzikoterapie je součástí léčebné pedagogiky, napomáhá v rozvoji hrubé a jemné motoriky, pohybové koordinaci, citovém prožívání a ovládání emocí, sebevyjádřením a rozvoji kreativity. Lektor využil i poznatky z dramaterapie a tanečně pohybové terapie. Formou hry vtáhl žáky do spolupráce učitel – žák. Žáci naslouchali, napodobovali takty, zvuky, určovali názvy hudebních nástrojů. Podle fantazie vytleskávali svůj vlastní rytmus, který doprovázeli pohybem, dupali, skákali, tleskali. Dále žáci hráli na hudební nástroje, které byly zakoupeny pro tento účel. Ztvárňovali dirigenty, imaginárně vnímali zvuky, bumerang, kuličku, myšku a museli zareagovat svým tělem na pokyn. 

Na závěr k celkovému zklidnění přispěly i tibetské mísy, které si žáci položili na tělo a za pomoci jejich zvuku vnímali zklidnění. 

m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m